صورة لقلعة جزيرة تاروت

وهي من الآثار المشهورة فيها

صورة من آثار جزيرة عشتار

وجد كثير الأدوات الأثرية فيها خلال هذه القرون حتى يومنا هذا وهو أمر ينذر حدوثه في الكثير من المناطق الأثرية في العالم

اشتهرت الجزيرة بصيد اللؤلؤ

وهي صناعة اندثرت تقريباً مع ظهور البترول في المنطقة

يتوسط الجزيرة قلعة محاطة ببساتين النخيل

واليوم أصبحت مدينة كبيرة وأثر التوسع العمراني على وجود بساتين النخيل بشكل خطير

صورة أخرى للقلعة محاطة ببساتين النخيل

وهذه الصورة قديمة ولكنها لونت ببرنامج خاص

الصورة السابقة للقلعة محاطة ببساتين النخيل

وهذه هي الصورةالأصلية التي لم يتم تلوينها

أيضاً صورة قديمة أخرى للقلعة

وهي صورة قديمة كما يظهر

اشتهرت جزيرة تاروت بعينها الكبريتية

وكانت محط أنظار السواح ، والباحثين عن العلاج

صورة أخرى للقلعة الشهيرة في الجزيرة

واليوم جدد بناءها بصورة سيئة لا تناسب مكانتها التاريخية

صورتين في صورة من جزيرة عشتار

الأولى بين الطريق الغربي التجه للجنوب والذي يمر بجوار قلعتها الشهيرة

صورة للعين الكبريتية في الجزيرة

وهذه العين من العيون الكبريتية والتي تقع أسفل القلعة والتي كانت تغذي كل الجزيرة

صورة قد تم تلوينها لمدخل القلعة من جهة الشمال

ويعتبر المركز الرئيسي لنشاط السكان التجاري وزوار الجزيرة

صورة قديمة لمدخل القلعة (الديرة) والذي يقع في الجهة الشمالية

ويشاهد صورة بعض السواح والذين كثيرا ما كانوا يقصدون الجزيرة لطبيعتها الجميلة وهواءها النقي

صورة قديمة أخرى لقلعة تاروت

وقد أخذت من الجهة الغربية ويرى فيها مبنى وسيارات بلدية الجزيرة

صورة أخرى من الجزيرة

وقد أخذت من الجهة الغربية ويرى فيها القلعة ويظهر فيها مبنى البلدية وجانب من السوق

صورة قديمة أخرى من الجزيرة

ويظهر فيها حمام تاروت الذي ينبع من العين ومسجده الشهير ومن الخلف القلعة

صورة قديمة أخرى من الجزيرة

ويظهر فيها القلعة من الجهة الغربية

صورة قديمة أخرى من الجزيرة

ويرجع تاريخ هذه الصورة لعام 1960 ميلادي

السبت، 30 أبريل 2011

صور قديمة جداً لجزيرة تاروت

صور قديمة جداً لجزيرة تاروت 

ومع الأسف لا أعلم بتاريخ هذه الصورة .
الصورة تظهر ما كانت عليها الجزيرة وهي عبارة عن واحة غناء كثيفة بساتين النخيل وغيرها من الأشجار المثمرة .
وكانت جل تلك البساتين ترتوي من عين رئيسية تقع أسفل القلعة الظاهرة في الصورة.
الصورة هذه كما هو واضح يظهر منطقة الديرة والتي تقع فيها قلعة تاروت ، وتعتبرهي المنطقة الرئيسية للسكنى ، وباقي الجزيرة كلها بساتين نخيل ، والديرة هذه محاطة بسور وله بوابات تفتح نهاراً وتغلق ليلاً .
https://lh3.googleusercontent.com/_rsdEQ-L_evA/Tdf3-9RI9cI/AAAAAAAABZ0/e96_VO1x77Y/Tarot%20Island.jpg

الثلاثاء، 19 أبريل 2011

لوح خشبي من سفينه نوح عليه السلام

لوح خشبي من سفينه نوح عليه السلام


بينما كان فريق من خبراء المعادن الروس منكباً على حفر الأرض للتنقيب عن المعدن في يناير عام 1951 ميلادية ، ظهرت لهم فجأة ألواح خشبية منخورة . و بعد مزيد من التنقيب ، اتضح لهم أن هناك كثيراً من الأخشاب مدفونة تحت الأرض ، و قد تآكلت و بليت بمرور الزمان. و توصلوا طبق دلائل إلى أنها غير عادية ، و تشمل على سر مكنون فيها.


وقد تم ذلك عند حفر الأرض بدقة بالغة ، ثم استخرجوا الألواح الخشبية النخرة و أشياء أخرى ، و عثروا من بينها على لوح خشبي مستطيل قد أدهش الجميع ، لأن تصرّم الزمان قد أبلى جميع الخشب ، سوى هذا اللوح الذي يبلغ طوله أربعة عشر بوصة ، و عرضه عشرة بوصات ، و نقش عليه بعض الأحرف.
و شكلت الحكومة الروسية لجنة للتحقيق و البحث حول هذه الألواح الخشبية في 27 فبراير 1953 ميلادية ، و كان أعضاؤها خبراء في الآثار و أساتذة متخصصين باللغات القديمة ، و فيما يلي أسماؤهم :
1- سولي نوف : أستاذ في جامعة موسكو ، قسم اللغات.
2- إيفاهان خينو : أستاذ خبير باللغات القديمة في كلية رچـيانا.
3- ميثانون لوفارتيك : رئيس دائرة الآثار.
4- تانمول كورت : أستاذ اللغات في كلية كيفزو.
5- ديراكون : خبير النفائس القديمة ، وأستاذ في جامعة لينين.
6- ايم أحمد كولاد : المشرف على دائرة التنقيب في زتكومون.
7- ميجر كولتوف : المشرف على مكتب بحوث كلية ستالين .
و أخيراً انكشف سر ذلك اللوح الخشبي للجنة بعد ثمانية أشهر من البحث و التنقيب ، و اتضح أنه من سفينة النبي نوح ، قد نصب عليها للبركة و الاستمداد لما كتب عليه.
و كان في وسط اللوح رسم يمثل كفاً ، كتبت عليه عبارات عديدة باللغة السامية ، و هذه صورة للعبارات التي كانت مكتوبة على اللوح :

و بعدها استطاعت لجنة التحقيق بعد ثمانية أشهر من التفكير و التدقيق و الجهد أن تقرأ تلك الكلمات ، و تترجمها إلى اللغة الروسية.
ثم ترجمها خبير اللغات الأثرية البريطاني الأستاذ Mr N.F.Maks إلى اللغة الإنجليزية ، و كانت هذه هي الترجمة و هذه هي الترجمة العربية : 

المصدر : راجع مجلة ( 28/سبتمبر/1953 Weekly mirror )
(و صحيفة الهدى القاهرية ، 31/مارس/1954)

وهنا المجلات والصحف التي تكلمت عن اللوح الذي اكتشف في وقتها




DOCUMENTARY ON THE WOODEN PLATE FOUND IN NOAH'S ARK






During the month of July 1951 a team of Russian experts, was surveying the Valley of Kaat. Perhaps they were busy in finding a new mine. They noticed a few pieces of rotten wood at a place.
The group officer started digging the place. To his surprise he found heaps of wood pressed there under the earth. Experts by observing a few layers speculated that these woods are extraordinary and possess obscure mystery.
They excavated the place with deep interest. They found quite a good amount of wood and many other things. They also found a long rectangular wooden plate. The experts were surprised to observe that this particular plate ad measuring 14" x 10", was in far better condition among other wood which were on the verge of decomposition, due to aging. After investigation at the end of 1952, experts came to the conclusion that this particular plate belonged to Noah's Ark which had rested on the peak of Mount Calff (Judy). And the plate, on which a few words of some ancient language were inscribed, was fixed on the Ark.
After it was proved that the wood found in the excavation are that of the Noah's Ark, the curiosity as to what was written on the wooden plate was aroused. A board of experts was appointed by the Russian Government under its Research Department to investigate the language of the wooden plate. The Board started its work from the 27th of February 1953.
Following were the members of this board:
Prof. Solomon, Moscow University.
Prof. Ifa Han Kheeno, Lu Lu Han College, China.
Mr. Mishaou Lu Farug. Officer I/c fossils.
Mr. Taumol Goru, Teacher, Cafezud College.
Prof. De Pakan, Lenin Institute.
Mr. M.Ahmad Colad, Zitcomen Research Association.
Major Cottor, Stalin College.
So these seven experts after eight months of research come to the conclusion that this plate was of the wood used in making Noah's Ark and that the Prophet Noah had put this plate on his Ark for the safety of the Ark and for receiving favor of God.
In the center of the plate, there is a drawing of a palm shape on which some words of ancient Saamaani language are written.
Mr. N.F. Max, Expert, Ancient Languages, Britain (Manchester), has translated the words written on the wooden plate, in English as follows:
"O my God, my helper! Keep my hand with mercy and with your Holy Bodies, Mohammed, Ali, Fatima, Shabbar, and Shabbir. They are all biggest and honorable."
The world established for them Help me by their names. You can return to right.

People were surprised to learn these writings. They were surprised as to how this particular plate after centuries of exposition to nature did not decompose but maintained its form.


The plate is still preserved at the Center of Fossils Research Moscow, Russia.

If you ever have a chance to visit Russia you would be able to see the actual plate, and it will consolidate your faith in Ahl-ul-Bait.

The translation was documented in the following news Papers:



Weekly - Mirror: U.K., December 28,1953.
Star of Britain: London, Manchester, January 23,1954.
Manchester Sunlight: January 23,1954.
London Weekly Mirror: February 01,1954.
Bathrah Najaf: Iraq, February 02,1954.
AI-Huda: Cairo, March 31,1954.
Ellia - Light, Knowledge, & Truth, Lahore, July 10,1969


وهذا كتاب يتحدث عن السفينه النوحية


Wednesday, January 27, 2010

<DIV class="post uncustomized-post-template">What Did Noah's Ark Really Look Like?



When I have trouble falling asleep, I count animals marching into Noah’s ark. After three hours, I still have beasts to account for, long after sheep have schelepped into the cargo hold.

I have no idea what Athanasius Kircher, the 17th century polymath, did when he needed to inspire the sandman; it appears that he was kept up all night speculating about everything concerning Noah.



 
The procession of life into the Ark.



He published the results of his obsession with Noah in 1675. Arca Noe was and remains the most detailed account of Noah and his ark from that period in scientific inquiry, an era when rationalism was struggling to assert itself over superstition, the illogical, and incredible.

Men like Kircher, a Jesuit who was the webmaster for Europe’s network of scientific scholars, collecting and disseminating their work, endeavored to bring order, clarity and discipline to the study of the natural world. But they remained tied to the world they were born into and, particularly if you were a Jesuit priest, tried vainly to square religious belief with what they were observing in the natural world.



 
Steerage accommodations on the Deluge Hotel for the four-legged set.


The story of Noah and the ark provided Kircher with a huge framework within which he could study nature, its creatures and flora, as well as engineering. The pursuit of science in this manner endowed it with “sacred purpose.” The ark had been designed by God; a perfect, then, design. Kircher was also an obsessive collector of natural world curiosities, establishing a celebrated museum for such in Rome; Noah’s ark held the ultimate collection, and Kircher made it his mission to recover the lost “divine” science of Noah and display it in his museum.



 
Birds and humans travel First-Class.

“For Kircher the authority of the Ark as a blueprint derives from its divine origin: unlike other memorable creations of the ancient world... the Ark was designed by God. Since God was the architect, the design embodies the divine laws of symmetry and proportion, qualities the Ark shares with the Tabernacle of Moses and the Temple of Solomon. But God also made man, and in his own image. Thus the proportions of man are reflected in the Ark. The length of 300 cubits to the width of 50, for example, is in the same proportion as the height of a well-proportioned man to his width...



 
Fowl play in the dormitories

“Kircher comes into his own when enumerating, describing and illustrating the animals. Just as Noah had learnt the science of geometrical proportion from God, so had he also learnt the divine science of animals. Organization and taxonomy were critical to the management of a successful Ark, which had to be divided up into quarters proper for all the animals and their provisions. This Kircher does with obsessive thoroughness and loving detail. Birds and humans were on the top story, quadrupeds on the bottom, and food and water stored in the middle. Serpents were left to languish in the bilge, while there was no need to provide space for creatures that generated spontaneously, such as the insects and frogs” (Bennett and Mandelbrote).


 
The beginning of the Flood

Note that scientific inquiry at this time still embraced spontaneous generation as a viable theory of reproduction, as well as other strange (to the modern mind) ideas. Kircher, trying so hard to be precise in his observations and rational in his conclusions, still thought certain stones held power.


 
The drowning of all life in the Great Deluge, everything underwater, including mortgages.

For those who don’t read Latin, or don’t read it fluently enough to be able to fully comprehend Kircher’s text, the enduring fascination of Arca Noe lies with its elaborate and detailed engraved plates depicting the design of the ark, and the consequences of the flood. They are magnificent.
_________

References:

BENNETT, Jim and Scott Mandelbrote. The Garden, The Ark, The Tower, The Temple. Bodleian Library, 1998.

FINDLEN, Paula. The Last Man Who Knew Everything (Routledge, 2004).

MERRILL, Brian L. Athanasius Kircher (1602-1680), Jesuit Scholar. Brigham Young University Library, 1989.

_________

KIRCHER, Athanasius. Arca Noë, In Tres Libros Digesta, Quorum I. De rebus quae ante Diluvium, II. De iis, quae ipso Diluvio eiusque duratione, III. De iis, quae post Diluvium a Noemo gesta sunt, Quae omnia nova Methodo, Nec Non Summa Argumentorum varietate, explicantur, & demonstrantur. Amsterdam: Johannes Janssonius van Waesberge, 1675.

First and only edition. Folio (14 x 9 1/8 in; 355 x 232 mm). *, **, A4 - Z4, Aa4 - Gg4, Hh4 - Ii4 (Index + list of Kircher's Works); [16], 240, [14]. [2]pp. Engraved title-page, engraved portrait of the dedicatee Charles ll, 2 maps (1 double-page), topographic plan (double-page), large folding plate of the ark, 10 double-page plates, 4 full-page plates, 2 small plates, 9 engraved text cuts, & 102 text woodcuts. 5 tables, tailpieces, decorated initials. Complete.


STCN 167502. Dunnhaupt 2346:29. Merrill 26. Adelung III, 379. Caillet, ll, 360.5768. Graesse IV,20. Nissen, Z 2195. De Backer I, 430.26. Sommervogel, IV, 1068-69.33. BMCC CXXIII,711. Bennett /Mandelbrote 37. Mustain/Hinman 157. Brunet, lll, 666.








الأربعاء، 13 أبريل 2011

طريقة تغيير أيقونة ( ) Favicon


http://1.bp.blogspot.com/_olq8tTgWXUQ/TO_EB9RbUKI/AAAAAAAABuc/cnzGHpz5lio/s200/blogger-logo-1-.png طريقة تغيير أيقونة ( http://public.resource.org/images/favicons/blogspot_favicon.00001.png ) Favicon التي تظهر في شريط المتصفح على مدونات بلوجر.
ويمكنك طبعاً استبدالها بصورتك الخاصة، والطريقة هي كالتالي :




* ندخل على موقع    iconj.com 
* ثم اختار كلمة Browse وذلك لإختيار الورة من جهازك كأيقونة 
* ثم إضغط على كلمة Upload Now
* سيقوم الموقع برفع الصورة  وتحويلها إلي أيقونة 
* ثم اختار الكود الذي يلي الجملة التالية وهو الخيار الثاني :

 Host It at IconJ.com: Direct Link

وهذا نموذج 

Simply copy and paste the code below in the head of your web pages:

انتقل إلى لوحة التحكم الخاصة بمدونتكوإختر "تصميم" ، ثم "تحريرhtml, وأشر على المربع في خانة توسيع قوالب عناصر واجهة المستخدم ، وقم بالبحث عن الكود التالي:

</head> 

وقم بلصق الرابط الذي نسخناه من الموقع  قبل هذا الكود مباشرة وإحفظ القالب


 

 

السبت، 2 أبريل 2011

هواية صيد الطيور في القطيف

واية صيد الطيور المهاجرة من الهوايات المعروفة في محافظة القطيف ، وكانت تمثل جانب ترفهي وترويحي لكثير من الشباب ، ولكون القطيف التي تعد الواحة الثانية بعد الأحساء مليئة ببساتين النخيل وغيرها مما جعلها مقصد ملائم جداً للطيور المهاجرة ، مع الأسف أن هذه الطيور قل وروده لواحة القطيف بسبب الزحف العمراني على حساب البساتين .
تبدأ هواية صيد الطيور التي تأتي إلى القطيف في فصل الصيف من كل عام. ( مع بداية طلوع الطلع في اشجار النخيل )، ومن الطيور المهاجرة والمعروفة في القطيف : الشرياص والعقعق والحسيني والحمامي والمدقي والفقاقة والقحافي والأشول والسمنة والملجاني والمخضرم ، وتقيم في منطقة القطيف ما يقارب من الشهرين ، والآن تتكاثر هذه الطيور في  بعض المناطق مثل الجبيل  ورأس تنورة وأبو معن، ومن المعروف أن هذه الطيور يتم اصطيادها باستخدام حشرة تسمى (العنقوش) التي تفضلها معظم هذه الطيور .



وهذهور بعض أنواع الطيور التي تقصد القطيف









































































































Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More